Vi på KMC söker nu förstärkning i form av en vikarierande marknadskoordinator som brinner för marknadsföring, media och kommunikation!
Om rollen:
I den här rollen kommer du du kommer att ansvara för – och utveckla varumärket KMC. Du kommer ansvara för hemsidan, dess innehåll och skapa förutsättningar för mätbarhet och leadsgenerering från hemsidan. Du kommer även att jobba med samt sociala medier primärt LinkedIn. Som marknadskoordinator kommer du att skapa intresseväckande content i form av blogginlägg, artiklar, bilder och filmer. Du förväntas också kunna kommunicera med våra leverantörs marknadsföringsavdelningar samt kunna analysera våra konkurrenter och förändringar i branschen.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Producera och publicera innehåll för våra kanaler som ligger i linje med vår visuella identitet. Arbetet innefattar en del copy men även bild, layout och rörligt content.
· Proaktivt identifiera relevant och intresseväckande innehåll från verksamheten tillsammans med vårt säljteam. Du förväntas också kunna kommunicera med våra leverantörs marknadsföringsavdelningar samt kunna analysera våra konkurrenter och förändringar i branschen.
· Följa upp och föreslå förbättringar av innehåll samt komma med nya kanalanpassade och kreativa idéer följa utvecklingen inom sociala medier – vilka trender som är på gång, vad som fungerar i olika kanaler och hur användarnas beteende ser ut nu och i framtiden.
· Via analysverktyg följa upp innehåll från digitala kanaler och komma med förslag på eventuella förbättringsåtgärder.
· Fortsatt arbete och utveckling av vår hemsida.
Är du den vi söker?
Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är initiativtagande, strukturerad och självgående. Har öga för visuell kommunikation och ett stort intresse för digitala medier och hur de funkar. Du uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom sociala medier, webbpublicering och design, vilka du erhållit från studier och/eller arbetslivet.
Som person är du nyfiken och strukturerad. Du är kreativ, men samtidigt analytisk och resultatorienterad. Du har en ‘’YES I CAN’’ attityd och god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du tar gärna initiativ och tycker om att arbeta i team.
Vi önskar att du har:
· Tidigare erfarenhet av att arbetat som marknadsförare eller marknadskoordinator
· Har en relevant utbildning inom kommunikation eller liknande
· God datorvana
· Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
· Förståelse för den svenska marknaden och ett genuint intresse att lära nya saker och hjälpa andra att utvecklas och lyckas
· Goda kunskaper inom Office-paket och kan hantera verktyg och program så som InDesign, Photoshop, Illustrator och Premiere pro eller motsvarande samt WordPress.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en företagskultur som uppmuntrar till samarbete och gemenskap. Du kommer att samarbeta med utesäljare och serviceavdelningen, och det finns även möjlighet att bredda dig genom att ansvara för exempelvis kvalitet, miljö eller olika marknadsrelaterade frågor. Vi erbjuder kontinuerligt utbildning genom vår interna skola Addtech Academy, och våra medarbetare trivs och stannar länge i bolaget. Du erbjuds en spännande och utmanande roll i ett bolag med stark tillväxt och starka värderingar.
Varaktighet/arbetstid: ca 1år (vikariat för föräldraledighet)
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Bruttovägen 9, 175 43 Järfälla
Vill du bli en del av oss? Tveka inte att skicka in din ansökan, personligt brev och meritförteckning så snart som möjligt.